torsdag den 5. september 2013

Halv hollænder :D

Efter næsten, at have tilbragt 14 dage i Holland, sammen med en MASSE hollændere, føler jeg mig helt hjemme. I søndags tilbragte jeg min fødselsdag sammen med min værtsfamilie, hvor jeg havde lovet at bage en lagkage. Jeg tænkte, det er da ingen sag, jeg havde bare lige glemt at lagkage bunde ikke findes i Holland, så jeg måtte bage den helt fra bunden.

I skolen i denne uge, har forberedelserne til en anden kultur været på skemaet. Det vi finder så naturligt herhjemme, er noget helt andet en det vi skal ned til. Især forskellen på kvinder og mænd, og ligestilling. Men også kulturen i al almindelighed, fx, er det kultur i Afrika aldrig, at komme til tiden, hvor vi i Danmark ser det som uhøfligt. Ord sproget, vi har uret de har tiden, beskriver forskellen mellem kulturen meget godt.
Menneske rettighederne har været på skemaet, og hvordan vi tackler situationen hvis vi skulle komme i situationer hvor rettighederne bliver overtrådt. Det er igen en helt anden verden en hvad vi kender, og om man kan forberede sig på det, er jeg ikke sikker på, men det er helt sikker godt at få nogle redskaber.

vi i Kenya gruppen, er begyndt at arbejde på vores "blueprint", som er en opgave vi skal aflevere inden vi rejser af sted, og beskriver vores projekt. Vi har lidt svært ved at komme konkret indtil hvad vi vil arbejde med, for vi vil så meget. Så foreløbig er vi ikke kommet ret langt.
Men jeg arbejder stadig med tanken, om at starte et pige fodboldhold, og måske at arrangere et løb for børnene på skolerne, lidt som skolernes motionsdag.

I morgen er vores fridag, så nogle af vores klassekammerater har lovet os udviklings studerende at vise os Amsterdam.

Der er uploadet lidt forskellige billeder, over hvad jeg har oplevet den sidste uge. I går var jeg til fodbold træning, og skal spille kamp søndag :)

P.s Billetten er købt til at se Ajax Amsterdam spille imod PEC Zwolle på Amsterdam arena den 14. september, det bliver en oplevelse!!

Hilsen Kirstine

 



Min Søde Kenya gruppe!
Hele Holdet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar