søndag den 25. august 2013

Så langt, så godt :)

Fredag var en lang dag, som den fattige studerende jeg er, havde jeg købt den billigste flybillet til Amsterdam, meen det resulterede i en mellem landing i Oslo, og en vente tid på 3 timer i Oslo lufthavn, så spændende er den lufthavn altså heller ikke. Heldigvis rejste jeg sammen med Simon, som er den anden danske studerende der skal starte på Global Awareness. Vi landede i Amsterdam 21.00, hvor jeg blev hentet af min "budy", Yvonne som er studerende på samme skole som jeg skal gå på.
Lørdag kørte hun mig til min værtsfamilie, det var kun deres søn Gerben der var hjemme, Germeicke, Peter og deres datter kom først hjem om natten fra ferie.

Lørdag aften mødtes jeg med Elise og Maarte, som er to af de hollandske piger jeg skal til Kenya sammen med. De viste mig lidt af Leiden, som er en ret stor by. De fortalte lidt om hvad jeg skal opleve i Holland, og det eneste de kan komme i tanke om er Amsterdam, så mon ikke en af weekenderne går med at besøge den.

I dag er det søndag, og jeg er spændt på at starte i skole i morgen, og ikke mindst møde de andre studerende.

Som i kan se er mit værelse ikke ret stort, og senere i dag kommer der en anden studerende Rebekka (hun er fra Sverige), som jeg skal bo sammen med, det bliver lidt spændende.

Indtil videre er en af de største kultur forskelle jeg har mødt, med hensyn til skolesystemet, at vi i Danmark er meget forkælet. Hvis du er hjemmeboende i Holland, får du 99 euro af staten hver måned, og er du udeboende er det 250 euro.. så jeg tror ikke vi har noget at klage over, de var lige ved at falde bagover da jeg fortalt hvor meget man som dansk studerende modtager fra staten.

Ellers har jeg det rigtig godt, værtsfamilien har taget rigtig godt imod mig...

Kirstine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar