tirsdag den 6. august 2013

Information omkring bloggen og studieopholdet :)

Denne blog er, for alle som har lyst til, at følge mit studieophold de næste 6 måneder, familie, venner og lærer. Mit studieophold kommer til, at foregå i Holland og Kenya.

Jeg rejser den 23 august mod Holland, hvor jeg skal bo i Leiden og gå på byens universitet. Jeg skal bo hos en af lærerne fra skolen, og hendes familie.

På universitetet forbereder skoleforløbet, os til den kultur omvæltning vi skal ned og møde i Kenya. Derudover skal jeg sammen med mine klassekammer starte et projekt op, hvor vi skal til Kenya og undervise forældreløse børn i byen Kisumu.

Vi rejser mod Kenya 2 oktober. Jeg skal rejse sammen med 3 hollandske piger, hvor to af dem læser til lærer, og den sidste pige læser til socialrådgiver. Her møder jeg allerede en anden kultur end hvad jeg er vant til i mit eget studie, de to lærerstuderende kan b.la. fortælle, at i Holland læser man ikke linjefag som vi gør på VIA College i Silkeborg, de bliver uddannede i alle fag som eleverne har i folkeskolen. I forhold til dem har jeg ikke ret mange fag, da jeg som færdig uddannet lærer har matematik og idræt som linjefag.
Jeg er sikker på det hele bliver spændende, og ikke mindst en udfordring. Dog skulle det i sidste ende gerne give en masse, som jeg kan bruge i min uddannelse, og i mit videre arbejde som lærer.

Der vil løbende blive lagt billeder og informationer op vedrørende projektet, og det arbejde vi kommer til at udføre, og ikke mindst alt det jeg kommer til, at opleve i de 6 måneder studieopholdets længde er.
Jeg glæder mig helt vildt til, at komme af sted, og ikke mindst give børn mulighed for, at få en uddannelse.

Hilsen Kirstine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar